Czym jest omnichannel

Strategie marketingowe w jakiejkolwiek branży nie zostałyby wdrożone, nie mogą stać w miejscu. Potrzeby konsumentów rosną, a więc i sposoby na sprostanie i dotarcie do klientów muszą być efektywne i skuteczne. I jednym z takich środków jest omnichannel.

To, co najbardziej wpłynęło na oczekiwania i postawy współczesnych konsumentów to przede wszystkim Internet i urządzenia mobilne. Działa to w obie strony, bo każdej z nich daje możliwości wzajemnego dotarcia. I choć zazwyczaj to strona handlująca musi wykazać się większą kreatywnością i wyłożyć więcej środków finansowych na wdrożenie systemu dotarcia, to jest to zazwyczaj proces opłacalny.

Omnichannel to kooperacja sprzedaży zarówno stacjonarnej i internetowej (głównie w zakresie wspólnej polityki cenowej, logistyki i wypracowania procesów wewnątrzfirmowych). Polega wiec na współpracy takich kanałów jak: aplikacja mobilna, social media, strona www, media tradycyjne, reklama adwords czy outdoor.

Okazuje się bowiem, że wirtualne zakupy nie wykluczają tych stacjonarnych i konsumenci nie rezygnują w prywatnych odwiedzin w sklepie. Jego zadaniem jest wspólna polityka cenowa, a założeniem omnichannel marketingu jest też wprowadzeniu klienta w świat marki, który ma być spójny, a poszczególne kanały uzupełniać się nawzajem. Koniecznym jest więc aby wczuć się w rolę klienta i jego preferencje.

Jego wprowadzenie implikuje zmiany w wielu działach w firmie. Jednak to dzięki temu marka staje się bardziej widoczna dla użytkownika, a kontakt z nią jest łatwy i sprawny. Zmiany w firmie pomoże wprowadzić dobra agencja marketingowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *